fredag 22 november 2013

UPPDATE! sjuk

Hej på er alla!
Har inatt inte soovit nästan något alls, suttit uppe och mått sjukt dåligt och bara vänttat på att spy!
Och typiskt är det för idag vad det planerat att vi skulle bada i pool och shoppa hela dagen men jag tvingade iväg mina kompanjoner och har själv sovit ut och mår lite bättre just nu. Forhoppningsvis så får jag må bra imrg då vi reser annars så är jag för trött för att bry mig om en förlorad dag, lite tråkit är det såklart att mista just sista dagen här men nåjah va kan man!



Som sakt så är det nu sista dagen och känslorna är blandade, glad och nervös inför att komma hem är man, lite rädd hur man kommer att reagera på vissa saker men mest bara överlycklig att få träffa alla igen, sårligt att måst lämna vårt fina team och ett underbart vackert land!
Afrika är så fint och fridfullt och trodde aldrig jag skulle säga det men jag kommer att sakna detta, vi var rädda i början då det var extremt jobbit att det inte skulle vara värt det, allt vi har gått igenom!
Alla tusentals tårar och allt man har fått se med egna ögon, allt hemskt och alla barn utsatta för denna värld och dess människor, men vi har också fått så många skratt och glädjestunder och närheten med Gud har varit så stark, kan inte beskriva känslan!
Det har utan tvekan varit värt varje eviga tår, varje eviga tunga dagar vi haft, när man ser ut över hela upplevelsen så kombinationen av allt gör det värt det. Det ska inte vara lätt heller, missionsarbete är extremt och det kan vara så jobbigt och tungt MEN stunderna man får känna den verkliga närheten med Gud och stunderna man får känna den starka gemenskapen med systrar och bröder som man aldrigt träffat förut, det hela gör det så värt det och alla upplevelser och känslor är en del av det hela!
Vi har fått se ett som annat och det ska bli intressant att komma hem och se hur man reagerar på det vanliga, vi vet att man ser på saker lite annorlunda efter en sånhär upplevelse och framför allt så vet vi många saker man kommer att uppskatta så fruktansvert mycket mera!
Vet att mest ingen kan förstå allt man menar, allt vad man har fått se gör så man ser på saker på annat sätt och det kan vara jobbit till en början, men tillsammans så ska vi komma hem och tillsammans ska vi ta oss igenom vardagen ! 
Och de e imrg vi kommer hem!!! Vi startar från huset runt 5 på morgonen och kommer hem 23:55 på kvällen, med andra ord så kommer vi till Jeppis först på söndag!
Fanny och Hanna tar ett tidigare tåg och kommer hem runt 2 på dagen men jag kommer hem halv 6 på kvällen om int ja mins fel, vill hinna vara med syskonen i Helsingfors före jag far såå. :)
Sen på söndag ska vi bara ta det lugnt och ska också å fira bästa Bex som har fyllt och sen är vi lediga på måndagen för att förbereda inför skolbesöket på tisdag var vi ska presentera detta! :)

Det var vad jag hade för tillfället ! HÖRS!
KRAMAR!
(lägger upp  mera bilder senare eftersom datorn flippar nu!)

2 kommentarer:

  1. Ni har gjort en fantastisk resa! Vi välkomnar er hem! <3

    SvaraRadera
  2. Håller med Gunilla ! <3
    Anki

    SvaraRadera