söndag 24 november 2013

TuffTuffTååget

Kan inte fatta det,,vi e som hemma!!
Flyget gick helt okey igår, mådde lite dåligt men tror det var mest nervositet som pirrade i oss alla + vårt flyg var inte alls fullt så tog alla tre bänkar på var och sov nästan hela vägen!
När vi landade tog vi våra väskor och ja sprang ut till min syster Hanna och Rasmus, börja bara gråta och ja kan riktit seriöst inte få ut i ord hur skönt det var att vara på finsk mark!
När ja kom ''hem'' så hade mina två andra bröder och deras sööta Frugor laga en stor ''Välkommen hem! '' skylt,,det kom mera tåårar och ja var bara så överlyklig!
Sen satt vi opp en stund och fick äta efterlängtat rågbröd och äkta pålägg!! Ahhh så gott altså! :)
Sen sov denna tjej bara så bäst och skönt och var nästan livrädd och öppna mina ögon och vakna i Afrika igen, har så många gånger drömt att vi har kommit hem och dom gångerna har man vaknat i någon lerhydda ute i ingenstans. Men vaknade i Helsingfors och hade två söta ungar som väntade på att ja skulle öppna mina ögon!
Har idag fått en varm dusch vilket var som himelriket självt och sen att smätta på sig ett par BYXOR,,WOW kan ja bara säga!
Sitter just nu på ett tåg på väg mot Bennäs tågstation..pirr!!
Hur det käns nudå? Ja som ni kanske räknat ut så är vi vääldigt lyckliga över att vara hemma, saknar inte Afrika ennu, det kanske kommer om ett par veckor men just nu så vill jag bara hem hem! Ska bli så underbart att få träffa alla troll och rästen av familjen, är så nervis över att komma hem och bara.,, lycklig helt enkelt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar