onsdag 16 oktober 2013

Saknadens dag

Hej kära eftrlängatade Finland
Vi ahde idag vår första dag i skolan, det var rätt kul faktist. Leona undervisade och vi var med och hjälpte idag men imrg har vi lektioner två och två så då kör vi hårt på bara.
Det var först lite kostigt att vara där, helt som i en film, vi have ca. 200 barn inrtyckt i ett litet stenhus och barnen satt tätt på lergolv med röda unfiormer och annars rätt trasiga kläder.
Jag blev lite paff när vi såg skolan först, det har varit så overkligt på något sätt att någon faktist har det sådär i skolorna men nu såg vi det med egna ögon.







Vääärdens söötaste ungar






Vi var också in till staden idag och Timothy visade oss runt, Kitale är en rätt liten stad.
Vi var rätt nervösa och spända eftersom man är van från Nairobi att hålla hårt i väskan när man går på stan men han skrattade åt oss och sa tillsist att slappna av ''inget händer när ni är med mig''
Ähahaha då man tänker på det så är det nog inte så konstigt folk stirrar, vi måste ju se ut som spända höns när vi kommer gående nånstans.
Sen har vi också sett första gatobarnen idag,,det var en speciell känsla, vi var rätt försberädda på att gråta eller något när man såg dem men vi blev rädda! Timothy förbjöd oss från att ge dem något eftersom om man ger något åt dem så sprids ryktet och då har vi flocken ungar på dagkrocken på väg hem. Det tog i en att se trasiga barn komma med kupade händer och bedjande ögon.
På väg hem såg vi en stor skara folk som ropade och såg arga ut, det var en man som hade stulit en moped, män slog honom och flockades runt honom. Då vi hade kommit förbi jag frågade lite blygt vad som händer med honom och han svarade att om han inte åker med till polisen så dödar dom honom,,,jahaapp just så! Helt sjukt sånt system !

Dagen avslutades med fotboll med barnen i byn som vi nu kommit mycket nära och det känns jättebra! :) aldrig har jag sett någon bli så glad över en fjuttig fotboll och + dom e ju sjukt bra!

På ett minus så har vi alla tre haft ett sting av hemmlängtan idag, vi tog en paus från allt nu ikväll och satt tillsammans och disskuterade igenom allt och bara var tillsammans. Skulle aldrig klara mig utan Fanny och Johanna det är tillsammans vi ska klara detta och tillsammans vi är starka genom allt.
Vi har nu fått gråta ut och det känns bättre redan då och nu ska vi bara försöka att leva in i dagarna som kommer och hoppas vi kan njuta av dem för männsikorna, maten, doften allt är bara för underbart här,,bara vi vågar släppa taget om oss själva och lita på att gud har oss i sin hand genom alla dagar ,även de tyngre! :)

Kram på er och vi saknar er!

Quaheri

6 kommentarer:

  1. Saknar,tänker och ber för er mina små änglar! Puss å kram ♥

    SvaraRadera
  2. <3 ni finns i våra tankar & böner!

    SvaraRadera
  3. Låter intressant he ni får vara med om. :) Kram / Ester

    SvaraRadera
  4. "Jag är med dig i den svarta natten,
    då du inte orkar mer
    tro nu aldrig
    att du går där helt ensam
    för att du inte mig ser
    när dina ögon förblindas av tårar
    så att du faller ibland
    jag kommer alltid att gå vid din sida
    kom mitt barn och ta min hand" <3

    SvaraRadera
  5. Oj, vad ni får uppleva mycket! Det är så roligt att följa med er på bloggen.
    Håll ut, håll i och håll om ! ;)
    Susann

    SvaraRadera
  6. Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud.
    Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand. -Jes 41:10-
    Ni är så duktiga. Ja e så stolt över er! <3

    SvaraRadera