torsdag 1 augusti 2013

Sponsorer

Hejsan på er alla våra fina läsare ! :)

Vi hade vår ''leta sponsorer'' dag idag från morgonen, vi började med att leta upp alla kristna företag vi kunde komma på som vi kännde till och som finns i närheten, sen hjälpte pappa till att hur vi skulle gå till väga med det hela.
Vi lade våra smarta hjärnor ihop och skrev ett fint mejl till alla företag och håller nu tummarna för att få svar, varje liten summa tas emot med stor tacksamhet och det betyder jättemycket att någon vill hjälpa oss på vår väg ! :)

Det är vad som är nu på gång ,så borde vi få i början på nästa vecka kanske ett tidschema på tiden vi är där så jag hoppas på specifik detaljform på det me
sta , jag är en sådan person som vill ha alla saker klart och tydligt och ibland i pungtform ,spec. om det är något stort och viktigt man gör, det känns tryggare och man vet vart man ska och vad man ska göra och när man ska göra vad ! :)
Dock kan jag nog vara flexibel om det krisar till sig med något men annars så kan jag lätt bli stressad om jag har för många viktiga saker på min tallrik. :)

Fick min Farfar's gamla bibel idag också, allt går på engelska så tyckte det var bäst att skaffa sig en på språket man ska undervisa på, kände mig rörd när jag fick den att ta med på missionsresan, jag saknar min farfar sjukt mycket och att få ta hand om hans gamla bibel som han själv hade på hans egna resor till USA så det känns som att jag får ha en del av honom med mig och jag känner min trygg på något sätt. Han var min idol när jag var liten och nu är det min tur att visa vad jag går för ute på missionsfältet,,lääängtar!! :)

Kram på er !
79 days to go! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar